PRESIDENTSKIFTE I KNIVSTA ROTARYKLUBB

fredag 7 juni 2019

Sören Densjö

Den 7 juni överlämnade nuvarande presidenten Agneta Sturesson presidentkedjan till Bengt Wittgren som nu tillträder som president i Knivsta Rotaryklubb. Lunchmötet ägde rum på Vassunda Golfklubb i ett strålande högsommarväder.

Bengt Wittgren har varit med i Rotary sedan 2001. Först i Mölndal-Kållered RK, därefter Uppsala Glunten RK och sedan några år Knivsta RK.

Bengt är professor i kemi. Han arbetar nu som konsult inom läkemedelsbranschen efter anställningar i Astra Zeneca och Läkemedelsverket. Bengt bor med familj, 2 barn, sambo och hund i Alsike.

När han mottog kedjan gav han uttryck för att han trivs mycket bra i vår klubb. Vi har rätt ambitionsnivå, har relevanta programpunkter och representerar ett tvärsnitt av samhällslivet. Klubben har en lokal och trevlig prägel.