NATTVANDRING

söndag 24 april 2022

Lördagen den 23 april svarade Knivsta Rotaryklubb för nattvandringen i Knivsta.

Matilda Hübinette som organiserar nattvandringen i Knivsta: Lördagen den 23 april har Rotary nattvandrat för Nattvandring.nu,stort tack för ert engagemang!

Nattvandrarna har traskat 13 000 steg ikväll/inatt och besökt flera platser i Alsike och Knivsta. Lördagskvällen har varit lugn (samt kylig och blåsig).

Rotary är en organisation för samhällsengagerade personer med olika yrkesbakgrund, kön, ålder, religion och etnisk tillhörighet, som gör humanitära insatser och arbetar för att främja samförstånd, goodwill och fred i världen. Några av de senaste insatserna är att samla in pengar till Ukraina, samt även investerat i små lokala projekt såsom insektshotellet.Knivsta Rotaryklubb bildades 1990 och har i dag drygt 30 Knivstamedlemmar. En gång i veckan hålls veckomöte med intressanta föredrag på CIK.

Nattvandring.nu är en opolitisk och religiöst obunden stiftelse som arbetar för ett ökat vuxenengagemang för barn och ungdomar.