Ministerbesök hos Knivsta Rotaryklubb

tisdag 24 november 2015

Sören Densjö

Fredagen den 20 november gästades Knivsta Rotaryklubb av civilminister Ardalan Shekarabi. Han bor sedan ett par år på orten och kan väl ses som Knivstas alldeles ”egna” minister i regeringen.

Ardalan talade om moderniseringen av den offentliga sektorn. Landet står för utmaningar som urbaniseringen, stora pensionsavgångar, rekryteringsbehov och inte minst flyktingfrågan. Han talade vidare om att utveckla styrningen i den offentliga sektorn, minska administrationen och att öka flexibiliteten i upphandlingarna. Han berörde även den nya läns- och landstingsindelning, där ett förslag är att vänta under 2017.

”Vi är oerhört glada att Ardalan Shekarabi visar intresse för vår lokala rotaryklubb och avsätter tid i sin späckade kalender för ett besök hos oss. Vid det mycket uppskattade anförandet berörde han många viktiga frågeställningar inom den offentliga sektorn,” säger Lena Fransson, president i Knivsta Rotaryklubb