Ungdomsstipendiet till Matilda Molin

tisdag 28 maj 2024

Knivsta Rotaryklubbs ungdomsstipendium till
Matilda Molin på Knivsta Boxning

Matilda Molin, 15 år, fick i går kväll ta emot Knivsta Rotaryklubbs ungdomsstipendium av Lars Kylin från klubben i samband med att hon tränade boxning på Knivsta Boxning i Knivsta.

Matilda som bor i Alsike och går i 9:an på Adolfsbergsskolan började med boxning för tre år sedan. Hon tränar boxning minst 4 gånger i veckan och tävlar en gång i månaden. Senast tog hon hem guldet i turneringen The Golden Girl, största internationella tävlingen för damer. Hon gillar gemenskapen i Knivsta Boxningsklubb och ser alltid fram emot träningspassen som är lärorika och roliga men som även inskärper betydelsen av disciplin.

Motiveringen lyder: Matilda Molin uppmärksammas för sitt engagemang som ledare och förebild för unga boxare i Knivsta Boxningsklubb. Matilda har under många år varit en framgångsrik boxare som även tränar de yngre medlemmarna och leder dem på tävlingar. Hon är en konstant glädjespridare på klubben där hon alltid inspirerar till glatt humör och tar hand om de yngre på ett exemplariskt sätt. Matildas positiva energi och goda ledarskap gör henne till en god förebild, väl värd att lyftas fram!

” Stipendiet innebär att Matilda får en aktivitet kopplat till boxning. Det kan vara att träffa någon profil inom boxning, delta i någon kurs eller annan aktivitet,” säger Thomas Hugo som är projektledare för stipendiet i Knivsta Rotaryklubb.

” Rotary Knivstas stipendium premierar unga som är positiva föredömen i sin omgivning. Stipendiaten ska med egen drivkraft och integritet bidra till gott kamratskap och resultat för andra. Stipendiet anpassas individuellt till pristagaren och dennes intressen. Vi är glada att nu när stipendiet delas ut för fjärde gången kunna ge det till en mycket välförtjänt person, Matilda Molin,” säger Lars Kylin, president i Knivsta Rotaryklubb.

Matilda Molin mottagare av ungdomsstipendiet