Stiftelsen För Förändring

onsdag 27 april 2016

Sören Densjö

Hillevi Engbrandt berättar om välgörenhetsprojekt i Gambia.

Vid Knivsta Rotaryklubbs möte fredagen den 22 april berättade Hillevi Engbrant om de välgörenhetsprojekt i Gambia som drivs av Stiftelsen För Förändring. Klubbens medlemmar hade uppmanats att ta med sig solglasögon och tvålar som kunde skänkas till välgörenhetsarbetet i Gambia. Bilden illustrerar gåvorna.

Stiftelsen För Förändring är en oberoende organisation som arbetar för att skapa positiv förändring i ekonomiskt, humanitärt och socialt utsatta delar av Västafrika och resten av världen. Genom insamlingsverksamheten i Sverige skapar Stiftelsen för förändring ekonomiska förutsättningar för att bedriva aktiva stödinsatser i speciellt utvalda välgörenhetsprojekt.

Stiftelsen har samlat in när 700.000 kr + de bidrag som lämnats till direkta projekt på plats i Gambia. Det är ca 60 personer som åkt till Gambia med anledning av Stiftelsens projekt. Det mesta av insamlade medel har gått till byarna Chamen och Pakau men också uppbyggnaden av den förstörda skolan i Bakau. Stiftelsens första projekt var batterier till sjukhuset i Chamen och därefter var det skolbänkar till skolan i Chamen.

Läs mer på  www.stiftelsenforforandring.se